Take Me Home

fredag 13 juni 2014

Hissen

  -   Vad menar ni sir?

–        Jag menar att hissen har stannat Larsson.

–        Uppenbarligen Larsson.

–        Så vi är fast här?

–        Är inte det ganska uppenbart?

–        Var inte så nedlåtande Samson.

–        Nej, visst, sir.

–        Vi måste ringa någon.

–        Jag har redan tryckt på nödsignalen men nödtelefonen fungerar inte. Det kommer nog någon snart.

–        Då så. Ingen fara då Larsson. Det är ingen idé att hetsa upp sig.

–        Givetvis inte, Samson. Men vad händer om ingen kommer?

–        Byggnaden är full av människor så här dags. Det är klart att det kommer någon.

–        Ja, sir. Men om?

–        Jag tror nog att någon reagerar på en stannad hiss mitt i rusningstid. Det finns nog inget om.

–        Samson har rätt Larsson. Ta det lugnt och andas ut en sekund. Det kommer någon när som helst.

–        Men sir. Vi blir sena till mötet.

–        Jag är fullt medveten om det men jag tror att vi har en legitim ursäkt. Vi kan inte rå för att         hissen stannat. De andra förstår nog.

–        Mötet kan ändå inte starta utan att Chefen är där, visst?

–        Men varför dröjer det så?

–        Ta det lugnt nu Larsson. Det blir bra ska du se.



Hissen surrade till och började röra på sig igen.



–        Äntligen.

–        Se, det var väl inte så farligt Larsson? Nu rullar vi igen.

–        Du har rätt.

–        Hur länge satt vi stilla tror ni?

–        Det spelar inte så stor roll, sir. Nu är det över.

–        Ni får gå hem för dagen om ni önskar. Speciellt du Larsson, du ser ganska blek ut.

–        Jag mår bra sir. Det är ingen fara med mig.

–        Jag kan hålla ett öga på honom under dagen. Vi sitter ändå på samma kontor.

–        Det skulle vara bra . Tack Samson. Nu måste jag till ledningen och förklara min försening men ni får ha en bra fortsatt dag.

–  Tack och lycka till sir.

–        Ja, detsamma sir.

–        På återseende då, Samson. Larsson.

–        På återseende sir.

VS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar