Take Me Home

måndag 9 juni 2014

Torsdag den 11:e, oktober.

Kära Dagbok:

Jag har varit här länge nu. Allt är vitt. På beloppet av bara några dagar, så blev det så mycket snö

att man blev tokig. Mamma berättade för mig idag att vi måste flytta hit direkt efter min student i

sommar. Först kunde jag inte förstå vad hon sa och sen trodde jag att hon skämtade. Men tydligen

så är det inget skämt för hon tittade på mig med sin ”mamma-­har­-alltid-­rätt” blick och sen var

saken slut diskuterad. Mormor har tydligen blivit ganska sjuk och svag under det året vi inte varit

här. Det syns inte på henne men det märks när hon ska upp för trappen. Jag vet att vi måste finnas

där för henne men varför just i Kiruna av alla platser på jorden? Jag känner inte en jäkel här. Visst

känner jag igen vissa människor men det är ingen jag umgås med.

Det är nästan tur att det tog slut mellan mig och Tilda innan vi stack. Då slipper jag känna

att jag lämnar någon bakom mig i sommar. Kanske ska jag försöka vara lite mer öppen för alla här

uppe. Försöka skaffa lite vänner och kanske en snäll tjej? Det får bli som det blir.

   Hörs snart igen dagboken

  Ludvig
(del 2)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar